Cara Mudah Hilangkan Hitam Pada Bawah Kuali Guna Bahan Ini Sangat Murah Tapi Berkesan

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Cara Mudah Hilangkan Hitam Pada Bawah Kuali Guna Bahan Ini Sangat Murah Tapi Berkesan

Membersihkan bawah kuali atau periuk yang hitam dan melekit amatlah memenatkan. Kadang-kadang sudah berjam-jam kita berus tapi tidaklah sebersih dan seputih mana. Oleh itu, untuk mak-mak semua rupanya ada satu cara berkesan yang anda boleh cuba berdasarkan perkongsian dari wanita ini. Confirm menjadi!

Kalau siapa kat rumah yang ada guna non-stick pan/pot mesti perasan bawah pan tu senang sangat nak hitam atau kuning-kuning kesan api tu kan? Nak bersihkan memang susah.

Lagi-lagi kalau tak sental hari-hari selepas setiap kali kegunaan. Lagi susah dengan corak-corak bawah pan tu. Jangan guna berus besi, calar nanti. Hehe kalau periuk kuali biasa tu takpe.

Lepas tu pulak ada yang suka gantung-gantung display kat dapur sebab senang nak ambil. Tapi kalau bawah periuknya hitam nak letak gantung kat luar pun buat pemandangan dapur jadi tak cantik je. So lepas tutorial hani ni dah boleh bersihkan bawah pan tu bagi berkilat sebelum gantung ya.

Kos tak sampai RM 2 pun, boleh beli alat membersihnya di Shopee, hanya gunakan dengan air tanpa sabun khas. Boleh pakai semula. Seriously, benda alah ni peralatan pembersihan kedua magik selepas magic sponge.

Baru buat sebelah dah berkilat!

So wajib ada kat dapur!

P/s: pakai sarung tangan ya kalau nak guna. Semoga bermanfaat!

Sumber: Hani Mynis

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*