Kenapa Masa Bercinta ‘Syok’ Pegang Tangan Awek Tapi Dah Lama Kahwin Jadi Malas Nak Sentuh Pasangan

Kenapa Masa Bercinta ‘Syok’ Pegang Tangan Awek Tapi Dah Lama Kahwin Jadi Malas Nak Sentuh Pasangan

Ramai yang berdebat bila isu ini dibicarakan , antaranya ramai yang berkata perlunya bercinta sebelum mendirikan rumah tangga supaya dapat kenal hati budi pasangan dengan lebih details. Tapi ramai juga yang tidak setuju dengan berkata bercinta selapas bernikah adalah lah lebih baik dan menjauhkan mak siat .

Sebenarnya 2,2 hal tersebut boleh mendatangkan kesan yang baik dan kesan yang buruk jika tak kena pada cara dan niatnya. Ya sebetulnya bercinta selepas bernikah adalah sebaik-baik cara bagi kita sendiri untuk mengelakkan jadinya mak siat dari segi mak siat paling kecil sehingga yang paling besar . Dan lebih seronok sebab jika selepas bernikah perasaan untuk bercinta tu lebih best sebab dah halal .

Ustazah Asma Harun memang terkenal dengan tazkirahnya yang meninggalkan impak yang mendalam kepada pendengarnya. Dan kali ini beliau bercerita tentang kunci kebahagiaan rumahtangga dengan amalan berjemaah di dalam keluarga itu sendiri.

Banyak lontaran tips dan ilmu di dalam rakaman tazkirahnya kali ini dan satu point yang sangat menarik bagi admin ialah berkenaan dengan sen tuhan…

Mengapa di saat-saat ma buk bercinta, pasa ngan2 yang belum nikah sangat suka pada sen tuhan sedangkan ianya H4RAM dan kenapa pula bila dah lama kahwin, kadang2 jadi sukar nak bersen tuh sedangkan ianya HALAL?

Ikuti kupasannya yang menarik di dalam v1deo di bawah.

Semoga bermanfaat..

Sumber: Tazkirah Ustaz dan Ustazah

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*