Khas Buat Yang Bergelar Isteri. Bacalah Doa Pengasih Ini Supaya Suami Makin Sayang

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Khas Buat Yang Bergelar Isteri. Bacalah Doa Pengasih Ini Supaya Suami Makin Sayang

Setiap wanita pasti ingin dicintai oleh suaminya. Anda juga kan? Selain berusaha secara lahir dengan selalu tampil cantik di depannya dan juga bersikap yang baik, ada juga usaha ba tinnya yang harus anda lakukan, yaitu dengan doa.

Apa doa yang harus dibaca agar selalu dicintai dan disayang suami? Membaca surat al-Insyiroh atau Alam Nasyroh.

Tata caranya adalah :

  • Bacalah surat ini setiap habis sholat fardhu
  • Niatkan ketika membacanya agar selalu disayang suami
  • Setelah selesai membaca, tiupkan ke telapak tangan dan usapkan ke muka kita

Doa Agar Selalu Dicintai Dan Disayang Suami

Terjemahan ayat:

  1. Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah, lagi Maha Penyayang.
  2. Bukankah Kami telah melapangkan dadamu (Muhammad)?
  3. Dan Kami pun telah menurunkan beban darimu.
  4. Yang memberatkan tanggunganmu,
  5. Dan Kami tinggikan sebutan (nama) mu bagimu.
  6. Maka Sesungguhnya bersama kesvlitan ada kemudahan.
  7. Sesungguhnya bersama kesvlitan ada kemudahan.
  8. Maka apabila kamu telah selesai (dari sesuatu urusan), tetaplah bekerja keras (untuk urusan yg lain).
  9. Dan hanya kepada Tuhanmulah kamu berharap.

Selain untuk tujuan diatas, Surat Al-Insyiroh ini memiliki fadhilah lain, diantaranya:

Sabda nabi ‘Barangsiapa membaca surat Alam Nasyrah seperti ia mendatangi aku dan aku mengambil kesempatan maka menjadi satu kelapangan darinya.

Barangsiapa biasa membaca surat Alam Nasyrah selesai mengerjakan shalat fardhu, niscaya Allah mempermudah urusannya dan dimudahkan segala kebvtuhannya dan dimudahkan rezekinya.

Siapa yang membaca surat ini niscaya Allah turut melapangkan dadanya dan Yusuf dari segala kesvlitan dalam segala urusan. Dihilangkan segala sifat kesal, jemu dan mendatangkan rajin dalam menunaikan.

Barang siapa membaca surat ini 9 kali sesudah shalat fardhu niscaya Allah akan menjauhkan darinya kes3mpitan hidup dan dimudahkan rezeki dalam segala urusan.

Semoga dengan doa tersebut diatas anda semakin disayang dan dicintai oleh suami, dan keluarga anda menjadi keluarga yang penuh dengan sakinah, mawaddah, wa rahmah.

PELEMBUT HATI KELUARGA

Sesungguhnya kasih kepada manusia dan diri sendiri tidak boleh melebihi kasih kepada Allah dan Rasul-Nya. Untuk memperolehi kasih manusia serta memperolehi kebahagian yang hakiki, perlulah dicari terlebih dahulu kasih Allah dan Rasul-Nya dengan membuat apa yang diperintahkan dan meninggalkan segala apa yang dilarang. Seperti mana firman Allah yang bermaksud:

Katakanlah (wahai Muhammad): “Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutlah aku (Muhammad s.a.w), niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu.” Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. (Surah Ali-Imran 3:31)

Berikut adalah amalannya, InsyaAllah dengan keizinan Allah Ta’ala:

Hendaklah membaca ayat berikut, kemudian hembuskan dikening orang yang kita sayangi (anak atau isteri). Niatkan dan doakan didalam hati moga Allah SWT mengurniakan kasih sayang-Nya kepada kita dan orang yang kita sayangi dengan keberkatan ayat Al-Quran ini.

“Dan di antara manusia ada orang-orang yang menyembah selain Allah; mereka mencintainya sebagaimana mereka mencintai Allah. Adapun orang-orang yang beriman amat sangat cintanya kepada Allah. Dan jika seandainya orang-orang yang berbuat zalim itu mengetahui ketika mereka melihat s3ksa pada hari kiamat, bahawa kekuatan itu kepunyaan Allah semuanya, dan bahawa Allah amat berat s1ksaan-Nya (nescaya mereka menyesal).” (Surah Al-Baqarah 2:165)

Amalkan insyaAllah semoga apa yang dihajati akan diperkenankan oleh Allah Ta’ala, kerana ayat-ayat Allah ini adalah penawar, sesungguhnya sebaik-baik penawar kepada penyakit ialah ayat-ayat suci Al Quran. Sudah tentu juga, sebaik-baik penyembuh ialah Allah SWT.

Di dalam kitab Al-’Ilaj Bir-Ruqaa Min Al-Kitab Was-Sunnah, karangan said Ali Bin Wahf, menyatakan 1jmak ulamak membenarkan menggunakan ayat-ayat Al-Quran untuk perubatan dan sebagainya, akan tetapi perlulah diyakini bahawa ayat-ayat Al-Quran yang digunakan tersebut tidak memberikan sebarang kesan zatnya sendiri. Bahkan Allah jualah yang memberi kesan ke atas sesuatu. Ayat yang di baca itu merupakan sebab dari sekian banyak sebab-sebab yang ditetapkan oleh Alah SWT.

RAHASIA PEREMPUAN AGAR DISAYANG SUAMI

Menghangatkan “perhiasan svlit” yang dimiliki perempuan:

Menurut “pembawaan perhiasan sulit perempuan” itu sebagian ada dari pengaruh makanan sehari-hari yang tidak dijaga, dan ada juga memang bawaan badannya maupun faktor keturunan, yang mana dari hangat, sejuk, l3ndir dan lainnya.

Bagi perempuan yang memiliki “sejuk”, “l3ndir” ini tidak begitu memberi pvas dan tidak digemari oleh lelaki. Tetapi jangan gusar dan bimbang, karena nenek moyang kita dahulu kala memang leluhur yang cerdas dan memiliki segudang tips dalam mencerahkan problem hidup baik di kehidupan sosial maupun rumah tangga. untuk memperbaiki keadaan ini maka saya akan menularkan sedikit petua demi menghangatkan perhiasan svlit itu.

BahannyaYaitu:

  • Temu lawak
  • Kunyit
  • Limau Purut
  • Madu Lebah Asli

Caranya:

Kunyit, Temu lawak dan limau purut ini masing-masing di giling atau ditumbuk hingga halus, kemudian masing masing diperas dan diambil patinya (air perasan) pada tempat yang berbeda (jangan disatukan) agar tidak basi.

Lalu satukanlah ketiga pati tadi dalam gelas (sebanyak semangkuk china yang kecil) apabila hendak diminum, dan sebelum diminum setiap pagi selama 7 hari maka campurlah dengan madu satu sendok makan.

Sumber : Islamik














Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*