Kisah Benar Isteri Ada K3kasih Sep4ruh Masa Kerana Tidak T4han Dengan Sikap Suami Yang Tidak Bertanggung Jawab.

Kisah Benar Isteri Ada K3kasih Sep4ruh Masa Kerana Tidak T4han Dengan Sikap Suami Yang Tidak Bertanggung Jawab.

Kalau ditakdirkan waktu dapat diundur kembali, tentu Farisha Natasha (bukan nama sebenar) 23 tahun tidak membuat kesilapan besar dalam hidupnya.

Dia kesal dipertemukan dengan Hazmil Johari 25 tahun (bukan nama sebenar) kerana pertemuan itu hanya membawa dirinya ke lembah kecu rangan.

Segalanya bermula apabila dia terlalu kecewa dengan rumah tangga yang dibina bersama Azlan Zaimi 27 tahun (bukan nama sebenar) ketika dia mula menghidu kenakalan suaminya yang sering menjalin hubu ngan dengan wanita lain sehingga membosankannya.

Memiliki saiz badan yag agak menarik Farisha akur dia tidak punya daya tarikan sehebat gadis yang bertakhta di hati suaminya.

Tetapi suatu ketika dulu saya juga memiliki bentuk badan menarik. Dia yang terg1la-g1lakan saya, ketika itu saya sudah ada keka sih lain tetapi dia beria-ia hendak memperisterikan saya. Setelah bergelar isteri, dia mengabaikan saya.

Saya rasa tidak adil apabila diperlakukan sedemikian. Pedih hati saya bila sering terjumpa gambar wanita cantik dalam pelbagai gaya s3ksi dalam telefon bimbit suami. Tidak cukup dengan itu, kadang-kadang saya menerima panggilan daripada wanita tidak dikenali hendak bercakap dengan suami saya.

Mulanya saya menganggap ia permainan gadis sekarang yang n4kal, tetapi saya pernah terbaca wasap meluahkan rasa sayang, dan rindu dalam telefonnya. Saya memang kecewa tetapi apabila diajukan pada suami, dia mula mem4ki-h4mun dan menvduh saya yang bukan-bukan pernah juga tangan dia naik ke muka saya. katanya yang sudah hampir 4 tahun mendirikan mahligai bersama suami tercinta.

Tidak dinafikan suaminya yang agak tinggi mempunyai paras rupa agak menarik, sekali gus menjadi tarikan ramai wanita. Namun, dia sering berfikiran positif kerana dia sendiri memiliki kerjaya yang baik dan bertaraf profesional, tiada masa untuknya memikirkan perkara bukan-bukan.

Keadaan rumah tangganya mula kucar-kacir apabila suaminya bertemu dengan gadis jelita dan menjalin hubu ngan dengan wanita berkenaan.

Paling memilukan apabila pernah terserempak suami dan wanita lain di sebuah pasar raya. Ketika itu saya bertanyakan suami tetapi dia menyatakan wanita itu setiausahanya. Saya tidak tahan dengan pembohongannya dan saya siasat hingga ke pejabat tetapi saya temui setiausahanya yang sebenar, bukan wanita itu.

Sejak itu hubu ngan saya dan suami semakin renggang, dia pula semakin mengabaikan nafkah zahir dan ba tin

Bahkan, dia menghi na dan mengatakan tidak berselera, malah langsung tidak lagi tidur dengan saya. Hampir tiga tahun memendam perasaan sehingga saya bertemu Hazmil (bekas rakan sekolah) dan menceritakan segala kep3dihan dialami. Bagi saya, dia sajalah tempat saya mencvrah segala suka dvka, katanya.

Menurut Farisha, kisah suaminya tidak berhenti di situ kerana pencariannya memikat gadis terus berlangsung sehingga pelbagai cerita mengenai kecura ngan suaminya itu sampai ke pengetahuannya.

Paling menyedihkan bila suatu pagi saya dikejutkan dengan panggilan daripada suami supaya datang ke balai p0lis kerana dia terpaksa bermalam di l0kap gara-gara dit4ngkap khal wat. Sebagai isteri, saya ke sana dan menjaminnya tetapi sepanjang jalan pulang, saya lebih banyak mendiamkan diri dan dia langsung tidak menunjukkan rasa bersalah.

Sejak itu saya terus menyimpan perasaan kerana satu demi satu bukti saya temui dia masih ada ramai kekasih lain. Dia selalu bercuti, menghabiskan duit untuk wanita lain yang dipancing demi kepvasannya. Apabila mendapati banyak wang daripada akaunnya dikeluarkan tanpa pengetahuan saya, saya terus menyimpan segala bukti.

Paling memilukan bila saya ajak suami bersemuka dan berbual dari hati ke hati, dia kemudian mengatakan hatinya sudah tiada untuk saya. Dia mengaku men1duri beberapa wanita dan tidak dapat melupakan keka sihnya itu yang dianggap lebih hebat berbanding saya.

Walaupun sedih dengan kenyataan yang saya anggap penghi naan itu, saya tetap bertenang. Jauh di sudut hati saya menyimpan rasa terkilan, dendam dan kelukaan yang amat dalam hingga pernah saya rasa hendak m4ti saja. Sejak itu, saya rasa hilang arah dan bermurung kerana merasakan hidup ini sudah tidak berguna lagi. Apabila diajukan perkataan ce rai, suami mema rahi hingga membuatkan saya tertekan, katanya.

Disebabkan rasa sedih itu, dia kemudian sekali lagi bertemu dengan lelaki yang menjadi pendengar setia untuk meluahkan segala luka di hatinya. Semakin lama lelaki itu bukan hanya menunjukkan rasa simpati sebaliknya turut memberi harapan dan kasih sayang kepadanya, mungkin atas dasar simpati.

Mungkin kerana terlalu marah, saya dan lelaki itu akhirnya terlan jur. Terus-terang saya katakan, apa yang saya lakukan semata-mata ingin tahu sama ada saya sudah tidak memberangsangkan atau sebaliknya, selain rasa marah yang masih bersisa pada sikap suami.

Saya tahu, saya berdosa besar kepada suami atas kecura ngan yang saya lakukan. Tetapi lama ke lamaan saya telah jatuh hati pada b3kas keka sih saya.

Saya mengerjakan umrah dua tahun lalu dan bertaubat nasuha serta mengharapkan Allah mengampunkan dosa besar yang dilakukan itu. Walaupun tahu saya perlu sujud pada suami mengenai perbuatan terkutuk itu, saya merasakan semuanya berpunca daripada suami yang menyebabkan saya jadi begitu.

Kini, saya sudah berce rai dengan suami dan sudah menikahi hazmil. Kami bernikah di Thailand sebab keluarga kepada hazmil tidak berapa merestui pernikahan ini kerana aku berstatus jan da. Tetapi itu tidak menghalang untuk kami kecapi kehidupan rumah tangga yang bahagia.

Video Sekadar Hiasan :

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

Sumber: KRT

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*