Penyebab Yang Akan Terjadi Jika Tidur Depan Kipas Angin

Join Telegram Taman Ilmu Di Bawah

Telegram

Penyebab Yang Akan Terjadi Jika Tidur Depan Kipas Angin

Sebenarnya, amalan itu tidak bagus dan sangat membahayakan kesihatan kita. Nak tahu kenapa? Tidur dengan kipas angin memang akan membuatkan korang tidur dengan lebih lena. Tambahan kalau cuaca panas, mesti korang ambil kipas angin dan letak lebih dekat dengan badan korang kan.

Ada 5 sebab kenapa jangan tidur dengan kipas angin ni. Jom baca dekat bawah:

1. Penyakit Bell Palsy

Penyakit ini dinamakan sebagai kelvmpuhan pada wajah. Ris1ko sangat tinggi dan peningkatan ketegangan pada sistem saraf disebabkan suhu sejuk yang membuatkan wajah jadi tegang, sukar untuk senyum dan bercakap.

2. Tubuh kekurangan oksigen

Korang kena tahu, tidur dengan menggunakan kipas angin akan membuatkan tubuh kekurangan oksigen terutama kipas tersebut dihala ke arah wajah korang pada ruang yang tiada udara.

3. Suhu tubuh menurun secara drastik

Perubahan mendadak ini akan menyebabkan tekanan dvrah dan sistem pernafasan terganggu. Perkara ini mengakibatkan fungsi jantung dan paru-paru tidak berfungsi secara optimum.

4. Hipotermia dan tubuh kering

Menurut kajian, tubuh akan mengalami kekeringan disebabkan udara sejuk menyerap air dalam tubuh. Jika setiap malam korang guna kipas angin ni, kelembapan tubuh akan menurun dan mendorong untuk jadi hipotermia.

5. Kem4 tian

Ya, boleh mengundang pada kem4 tian mendadak. Terutama jika korang tidur di ruangan yang sempit dan kipas dihala secara terus ke badan korang.

Share ilmu ini utk peringatan semua.

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Selamat Beramal.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*